Καλως ηλθατε στο ιστολογιο μου!Καλη διαμονη.

Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

Συνεντευξη Γιωργου Τζαβελλα


`Η σεζόν που τελείωσε ξεκίνησε με πολλές προσδοκίες για εσάς. Κάνατε καλές μεταγραφές, είχατε τους Ρεκόμπα, Εστογιανόφ από την αρχή, αλλά εν τέλει αποτύχατε. Τι έφταιξε;

Το λάθος που κάναμε είναι ότι δεν κρατήσαμε χαμηλούς τόνους, όπως άλλες χρονιές, και ανεβάσαμε πολύ τον πήχη. Όχι πως η ομάδα δεν είχε τα φόντα για να διακριθεί, αλλά χειριστήκαμε την κατάσταση λάθος.

Ποιος ήταν, λοιπόν, ο ψηλός πήχης που βάλατε;

Κάποιοι άρχισαν να μιλάνε για 3η και 4η θέση. Αυτό που έπρεπε να μας ενδιαφέρει ήταν να κρατήσουμε χαμηλό προφίλ. Ομως, πήραν τα μυαλά μας αέρα, ενώ ξεκίνησε και στραβά η χρονιά με τραυματισμούς.

Ακουγόταν έντονα, πάντως, ότι δεν είχατε καλές σχέσεις με τον Εμίλιο Φερέρα...

Αναμφίβολα, είναι κλειστός άνθρωπος που δεν ανοίγεται εύκολα. Σου δίνει την εντύπωση ότι είναι απόμακρος, κάτι που στοίχιζε στην ψυχολογία. Για μένα, πάντως, είναι ο καλύτερος προπονητής που έχω δουλέψει στον Πανιώνιο, παρότι δεν είχα ιδιαίτερες σχέσεις μαζί του. Μου έμαθε πάρα πολλά στους πέντε μήνες που ήταν στην ομάδα.

Ηταν καλό που έφυγε μέσα στη χρονιά;

Ηταν λάθος για μένα. Οταν κάποιος προπονητής ξεκινάει τη σεζόν, πρέπει να ολοκληρώνει το έργο του. Βέβαια, δεν ευθύνεται απόλυτα ο Πανιώνιος, γιατί ακούστηκε ότι κι ο ίδιος είχε κουραστεί και ήθελε να αλλάξει παραστάσεις.

Μετά τον Βέλγο ήρθε ο Γιώργος Παράσχος και νοικοκύρεψε την κατάσταση...

Αυτό έπρεπε να κάνει. Δεν μπορούσε να αλλάξει πολλά, παρά μόνο την ψυχολογία, αφού ήμασταν δυο μήνες δίχως νίκη. Και ως Ελληνας προπονητής και γνώστης της πραγματικότητας, μας βοήθησε να πάρουμε πόντους και να σωθούμε με άνεση.

Αρα, είσαι ευχαριστημένος από τη συνεργασία;

Κανείς δεν έχει παράπονο από τον κ. Παράσχο... Πιστεύω ότι στις ομάδες πρέπει να δουλεύουν Ελληνες προπονητές. Κάποιες φορές αδικούμε τους δικούς μας και εκθειάζουμε τους ξένους, οι οποίοι συνήθως έρχονται εδώ για να πάρουν μόνο τα χρήματα. (σ.σ. η συνέντευξη έγινε μία μέρα πριν τη λύση της συνεργασίας με τον Μακεδόνα τεχνικό και πριν την έλευση του Μίκαελ Στάρε)

Η χρονιά για τον Πανιώνιο είχε πολλά σκαμπανεβάσματα. Γιατί συνέβη αυτό; Ποια ήταν η ψυχολογία σας;

Είμαστε μια νέα ομάδα, που δεν κατάφερε να κρατήσει ισορροπίες. Στις νίκες δεν ήμασταν προσγειωμένοι και στις ήττες δεν σηκώσαμε γρήγορα κεφάλι.

Αντίθετα με τον σύλλογό σου, εσύ έκανες μια πολύ καλή χρονιά. Το περίμενες;

Εχω μεγάλη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, αλλά τίποτα δεν γίνεται τυχαία. Ακόμα και αναπληρωματικός όταν ήμουν, δούλευα πολύ γιατί πίστευα σε μένα. Αλλιώς δεν θα άξιζε να ασχολούμαι με το ποδόσφαιρο. Δεν θέλω ούτε να χάνω ούτε να μένω στον πάγκο. Δουλεύω για να γίνομαι καλύτερος από τους άλλους.

Φέτος, όμως, έγινες πρωτοσέλιδο σε εφημερίδες, έδωσες συνεντεύξεις... Ανέμενες μια τόσο ραγδαία αύξηση της δημοτικότητάς σου;

Δεν μου έκανε σίγουρα εντύπωση, αφού όσα μου έχουν συμβεί στο ποδόσφαιρο, έχουν γίνει γρήγορα. Δηλαδή, ξαφνικά από τη Δ’ Εθνική και την Τερψιθέα, μέσα σε ένα μήνα βρέθηκα να παίζω με την Κέρκυρα στην Α’ Εθνική. Αυτό ήταν σαν όνειρο. Επίσης, όταν ήρθα στον Πανιώνιο, αγωνίστηκα στην Ευρώπη, κόντρα στη Νάπολι. Εχω συνηθίσει να γίνονται τέτοιες ραγδαίες αλλαγές στην καριέρα μου.

Αυτή η σεζόν για σένα είχε πολλά θετικά στοιχεία. Ποια είναι η πιο σημαντική στιγμή που ξεχωρίζεις;

Αναμφίβολα, το καλό σερί που έκανε η ομάδα από τα μέσα του πρώτου γύρου. Οταν η ομάδα αγωνίζεται καλά και υπάρχει ομαδικότητα, μπορείς να ευχαριστηθείς το ποδόσφαιρο.

Μας έδειξες μια ιδιαίτερη έφεση στην εκτέλεση των στημένων φάσεων. Πώς προέκυψε αυτό;

Από την αρχή της χρονιάς με έβαζε ο Φερέρα να προπονούμαι, αλλά όσο ήταν ο Ρεκόμπα στην ομάδα δεν μπορούσα να τα εκτελώ. Οταν έφυγε, μου τα άφησε «εν λευκώ» όλα.

Μια που έφυγε λίγο άδοξα, πες μου τη γνώμη σου για τον Ρεκόμπα.

Μάθαμε πολλά απ’ αυτόν. Πρώτα απ’ όλα είναι καλός άνθρωπος και αυτό μετράει περισσότερο. Μιλάμε για έναν παίκτη που έχει παίξει σε μεγάλες ομάδες, έχει πάμπολλα χρήματα, αλλά δεν νομίζει ότι είναι «κάποιος». Και αυτό στο μεταδίδει. Νόμιζες ότι ξεκινάει τώρα την καριέρα του.

Εσύ πιστεύεις ότι ήρθε η ώρα, το καλοκαίρι, για να πάρεις μεταγραφή;

Κάθε παίκτης ονειρεύεται να πάρει μεταγραφή. Πάντως, αν δεν τύχει, δεν θα γίνει απολύτως τίποτα. Είμαι προσγειωμένος και συνεχίζω τη δουλειά που κάνω. Αυτό που με ενδιαφέρει πρωτίστως είναι να βρεθώ στις κλήσεις του κυρίου Ρεχάγκελ.

Δηλαδή δεν έχει κλείσει ο κύκλος σου στον Πανιώνιο;

Οχι, βέβαια. Εχω συμβόλαιο ως το 2012 και θα το τιμήσω μέχρι την τελευταία μέρα, αν φυσικά δεν αλλάξει κάτι που να συμφέρει εμένα και την ομάδα.

Αν δεν γίνει η μεταγραφή σου άμεσα, θα απογοητευτείς;

Οχι, ειλικρινά. Το έχω βάλει καλά στο μυαλό μου αυτό το ενδεχόμενο και δεν θέλω να πετάω στα σύννεφα. Περιμένω απλά να δω τις εξελίξεις. Θα ήθελα πάντως να γίνει κάτι καλό τόσο για μένα όσο και για την ομάδα.

Τι προτιμάς; Ελλάδα ή εξωτερικό;

Εξωτερικό!

Σε όποια ομάδα και να είναι;

Σαφώς όχι. Τα βάζω κάτω και βλέπω. Υπάρχουν πολλά πράγματα για να δω. Είναι απόφαση ζωής για μένα. Σίγουρα στο εξωτερικό το ποδόσφαιρο είναι γιορτή, αλλά θα πρέπει να υποστώ το γεγονός ότι θα φύγω από τη χώρα μου, την οικογένειά μου και τους δικούς μου ανθρώπους.

Αν τύχει να μείνεις εδώ, ποια ομάδα θα διάλεγες;

Δεν μπορώ να διαλέξω καμία. Θα πάω σε όποια έρθει να με ζητήσει.

Για παράδειγμα, εάν είχες ακριβώς την ίδια πρόταση από Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό, τι θα διάλεγες;

Δεν μπορώ να σου πω. Δεν το έχω σκεφτεί ακόμα. Μάλιστα, παρεξηγήθηκα σε μια συνέντευξη που έδωσα σε ένα lifestyle περιοδικό. Η ουσία είναι ότι τα «συν» του ΠΑΟ για μένα είναι ο Νιόπλιας και ότι του χρόνου θα παίξει στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ. Από τη μεριά του, ο Ολυμπιακός είναι ισόβιος πρωταθλητής. Δεν μπορούμε να λέμε ότι αυτή η ομάδα έχει χάσει την αίγλη της. Ομως, θα πάω εκεί που θα με θέλουν πραγματικά. Δεν θα κάτσω να κάνω τον δύσκολο ούτε να περιμένω πρόταση από 500 ομάδες για να βγαίνω στις εφημερίδες και να κάνω ντόρο.

Καθαρά, ταπεινή μου άποψη, ότι αρκετοί παίκτες που έφυγαν από τον Πανιώνιο για «μεγαλύτερη» ομάδα δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Σε φοβίζει ή σε αγχώνει κάτι τέτοιο;

Δεν με έχει αγχώσει τίποτα στο ποδόσφαιρο. Πιστεύω στον εαυτό μου και δεν με συγκρίνω με κανέναν άλλον.

Τον Νοέμβριο, μετά τον πρώτο αγώνα μπαράζ της Εθνικής με την Ουκρανία, ο Γιώργος Τζαβέλλας καθόταν ανέμελα με τους φίλους του και σχολίαζαν το παιχνίδι. Ωσπου ξαφνικά χτύπησε το κινητό του... Πες μας το «στόρι» της απρόσμενης κλήσης σου στην Εθνική μας ομάδα...

Εγιναν όλα πολύ απότομα και ήταν τεράστια χαρά για μένα. Επινα τον καφέ μου έξω και χτύπησε τα τηλέφωνο το Σάββατο το βράδυ, με το που τελείωσε το ματς. «Καλησπέρα, ο Τάκης Φύσσας είμαι» άκουσα από την άλλη γραμμή και μου κόπηκαν τα πόδια. Κατάλαβα τι με ήθελε και ήταν ένα πολύ γλυκό συναίσθημα. Επιθυμούσα να κληθώ στην Εθνική, αλλά δεν το είχα στο μυαλό μου εκείνη την εποχή. Μετά ήταν όλα τέλεια. Πήγαμε στην Ουκρανία, πήραμε την πρόκριση και έζησα από πρώτο χέρι τους πανηγυρισμούς στο αεροπλάνο.

Συνάντησες γνωστούς σου στο αντιπροσωπευτικό συγκρότημα, ώστε να μπεις πιο εύκολα στο κλίμα;

Ηξερα τα παιδιά από τον Πανιώνιο και κάποιους από τις μικρές Εθνικές ομάδες. Ετσι, μπήκα κατευθείαν στην ομάδα. Ούτως ή άλλως, συνάντησα πολύ καλό κλίμα. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε παλιός και νέος. Ειδικά οι παλαιότεροι, σου μιλάνε γι’ αυτόν τον λόγο, για να σε κάνουν να αισθανθείς πιο άνετα. Δεν συμβαίνουν δηλαδή αυτά που έλεγαν τα προηγούμενα χρόνια... Στο παιχνίδι του Ντόνετσκ, είδα τους 11 βασικούς να λένε «πάμε να κερδίσουμε και να τελειώνουμε». Αυτό είναι το παν για την ομάδα. Πήγαμε με μειονέκτημα, αλλά είδα τους συμπαίκτες μου έτσι και αμέσως κατάλαβα ότι θα προκριθούμε.

Για τον Οτο Ρεχάγκελ τι γνώμη έχεις σχηματίσει; Πιστεύεις ότι πρέπει να συνεχίσει και μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο;

Πρέπει να μείνει, ασυζητητί.

Προ ολίγου είπες όμως ότι οι ξένοι προπονητές «κοροϊδεύουν» και ότι προτιμάς τους Ελληνες...

Θέλουμε αναμφίβολα τους Ελληνες, αλλά και κάποιους ξένους που θα μας μάθουν κάτι χρήσιμο. Οχι αυτούς που... πουλάνε μούρη και κάνουν ό,τι θέλουν «εν λευκώ». Αυτό ισχύει και για τους ποδοσφαιριστές. Είναι κρίμα να παίζουν 11 ξένοι σε μια ενδεκάδα, ενώ αξίζουν μόνο οι τρεις. Θέλουμε τους τρεις καλούς και όχι τους άλλους.

Παρά τις κλήσεις σου στην Εθνική ομάδα, ακόμα δεν έχεις κάνει ντεμπούτο. Δεν έπαιξες ούτε στον Βόλο που δώσαμε το φιλικό με τη Σενεγάλη...

Περίμενα να μπω, αλλά δεν αισθάνθηκα άσχημα που δεν συνέβη. Ηταν εμπειρία και μόνο που βρισκόμουν εκεί. Θέλω απλά να μπαίνω στο κλίμα της Εθνικής. Οταν -και αν- ο κόουτς κρίνει ότι πρέπει να βοηθήσω, γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους το κατάλληλο timing που θα το πράξει.

Προφανώς ονειρεύεσαι να βρεθείς στην αποστολή που θα πάει στο Μουντιάλ...

Θέλω να βοηθήσω και να ζήσω ένα όνειρο που λίγοι παίκτες μπορούν να το ζήσουν. Μόνο αυτό σκέφτομαι τώρα.

Ακόμα κι αν δεν παίξεις; Είναι ιδιαίτερα δύσκολο, ειδικά αν δώσουμε μόνο τρεις αγώνες...

Πρώτα απ’ όλα δεν πιστεύω ότι θα δώσουμε τρία ματς. Εχουμε τη δυνατότητα να περάσουμε. Εχουμε κάνει κάτι αντίστοιχο και ακόμα μεγαλύτερο στην Πορτογαλία. Αρα, μπορούμε ξανά. Από ‘κει και πέρα, θα είναι εμπειρία η παρουσία μου εκεί, ακόμα κι αν δεν αγωνιστώ.

Αν τελικά δεν συμπεριληφθείς στους 23 τυχερούς;

Δεν πειράζει... Συνεχίζουμε. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το Euro του 2012. Ομως, έτσι κι αλλιώς, θα πάω στην Αφρική.

Ως φίλαθλος;

Εννοείται! Δεν το συζητάω αυτό. Πρέπει και θέλω να είμαι κοντά στην ομάδα. Αν δεν με καλέσουν, δεν σημαίνει ότι θα παρατήσω την Εθνική. Επίσης, θα δούμε ωραίο ποδόσφαιρο, μια φανταστική γιορτή και μπορώ να το συνδυάσω και με διακοπές.

Για να επιστρέψουμε λίγο σε σένα. Το 2007, έφτασες πολύ κοντά στο να μεταπηδήσεις στην ΑΕΚ. Τι συνέβη και δεν ολοκληρώθηκε η συμφωνία;

Δεν έμαθα ποτέ τι έγινε. Η οικονομική διαφορά με την Κέρκυρα ήταν πολύ μικρή και η ΑΕΚ μπορούσε να την καλύψει. Επίσης, εγώ θα τα έβρισκα με την ομάδα, καθώς ήδη ήμασταν σε καλό δρόμο.

Στεναχωρήθηκες;

Θα σου πω την αλήθεια. Ναι! Οταν μέσα σε έναν χρόνο από την Τερψιθέα φτάνει να σε ζητάει η ΑΕΚ, είναι κάτι το εντυπωσιακό.

Τώρα πια εκ του ασφαλούς, πώς σου φαίνεται;

Μου έκανε καλό που δεν πήγα στην ΑΕΚ. Βέβαια, δεν ξέρεις πώς τα φέρνει η ζωή, αλλά νομίζω ότι ήταν θετικό τελικά. Οπως λέμε, «κάθε εμπόδιο για καλό».

Τόση ώρα «στάζεις μέλι» για τον Πανιώνιο. Θεωρείς ότι πολλά από τα θετικά είναι έργο του Κ. Τσακίρη;

Θα μπορούσε να ήταν εύκολα πρόεδρος σε ομάδα του εξωτερικού. Και τι θέλω να πω με αυτό: Δεν μπερδεύει τα πράγματα. Δεν μπαίνει στα αποδυτήρια για να κάνει τον νταή και τον μπαμπούλα. Κοιτάει άλλα πράγματα, όπως το να φτιάξει προπονητικό κέντρο και να είναι πληρωμένοι οι παίκτες. Είμαι ευχαριστημένος, γιατί είναι πρόεδρος και όχι προπονητής ή γενικός αρχηγός. Κανείς δεν μπορεί να τον πιάσει στο στόμα του, γιατί έφτιαξε μια καθαρή ομάδα και άλλαξε το κλίμα που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια. ```(πηγη>ΕΘΝΟΣΠΟΡ)